Számla adatszolgáltatás
2018. július 1-jétől kötelező adatszolgáltatás a NAV felé.
2018. július 1-jétől kötelező adatot szolgáltatni a legalább 100 ezer forint áthárított áfát tartalmazó, belföldi adóalanyok közötti ügyletekről kiállított számlákról.
A program automatikusan elkészíti és elküldi az adatszolgáltatást a NAV felé. Az adatfeldolgozás eredményét a számla adatszolgáltatás menüpontban lehet és kell ellenőrizni. Itt visszanézhető, hogy az adott számla adatszolgáltatás milyen állapotban van.
Lehetséges állapotok:
- PROCESSING: feldolgozás alatt, ebben az esetben az állapot lekérhető az állapot lekérése gombra kattintással.
- ABORTED: hibás adatszolgáltatás, ebben az esetben az adatszolgáltatás újra beküldhető az ismételt beküldés gombra kattintás után, vagy amennyiben az sem sikerül az adatszolgáltatás elvégezhető kézzel is a NAV oldalán keresztül. Ekkor a kézi adatszolgáltatás gombra kell kattintani. A rendszer ettől kezdve azt az adatszolgáltatást már nem küldi be a NAV felé.
- DONE: (Pipa) sikeres adatszolgáltatás. Amennyiben hiba is található az adatszolgáltatásban de az csak figyelmeztetés akkor a pipa mellet megjelenik a hiba amit a NAV visszajelez.
- ERROR: hiba az adatszolgáltatás beküldésében. Legjellemzőbben rosszul vannak megadva a NAV bejelentkezési adatok, vagy a szolgáltatás nem elérhető. A hibaüzenetnél az esemény megjelenítésre kerül. A hiba javítása után az ismételt beküldésre kattintva megismételhető az adatszolgáltatás.
Az adatszolgáltatáshoz regisztráció szükséges a NAV onlineszámla rendszerébe. A regisztráció során létre kell hozni egy technikai felhasználót. A technikai felhasználó adatait kell megadni a beállítások menüpont adatszolgáltatás részében.
A rendszer lehetőséget ad az adatszolgáltatásban érintett számlák körének beállítására.
- Csak a jogszabályok által előír számlák kerülnek beküldésre (belföldi adóalanyok közötti minimum 100.000 Ft. meghaladó ÁFA tartalmú számlák)
- Minden számla beküldése
Beállítható az adattartalom is.
- Csak a jogszabályban előírt minimális adattartalom.
- Teljes adattartalom (lábléc szövegek, vevő bankszámla számok, stb.)
Amennyiben egy adatszolgáltatás hibára fut (ERROR) akkor az alábbi lehetőségei vannak az adatszolgáltatás javítására:
- Vegye fel velünk a kapcsolatot, és amennyiben a hiba megengedi kijavítjuk a hibásan rögzített mező adatát. Ezt követően az ismételt beküldés gombra kattintva megismételhető az adatszolgáltatás.
- Rögzítse az adatszolgáltatást kézzel a NAV onlineszámla rendszerben és a számlázó programban válassza a Kézi adatszolgáltatás lehetőséget.
Amennyiben függőben marad valamelyik adatszolgáltatás, a rendszer naponta kétszer e-mail figyelmeztetést küld a rendszerben megadott e-mail címre (beállítások menüpontban lehet megadni).
Számla adatszolgáltatás kezeléséhez szükséges jogosultság: Számlalista