Fontos változások az ügyféltörzsben!!!
Az ügyféltörzsbe belekerült az ügyfél címénél az ország mező. Valamint ki kell választani, hogy az adott ügyfél adóalany (cég, vállalkozás, egyéni vállalkozó, egyéb szervezet stb.) vagy nem adóalany (magánszemély). A meglévő partnereknél, ahol volt adószám megadva, ott automatikusan adóalanyra lett állítva az ügyfél. Minden ügyfél magyarországi címre lett beállítva, így ahol az ügyfél címe nem magyarországi szükséges a cím módosítása. Ennek megfelelően változott, az ügyfél importáló mintafájl szerkezete is.
Fontos változások a számla kiállításában!!!
Az ügyféltörzs változása miatt változott a számla kiállítás is. Belekerült a vevőhöz, hogy adóalany vagy nem, illetve a cím adatba az ország mező. beállítható a beállításokban, hogy mi legyen az alapértelmezett (adóalany vagy nem adóalany). A számla kiállításánál meg lehet adni boltot (ez a Beállítások / Boltok kezelése menüpontban vehető fel). A bolt hozzárendelhető felhasználóhoz is. Így nyomon követhető, hogy több bolt esetén melyik boltból lett a számla kiállítva. Alapértelmezetten azt a boltot ajánlja fel, ami hozzá van rendelve a felhasználóhoz. Ennek megfelelően változott a számlaimportálás mintafájl is. Importáláskor, csak akkor kell megadni országot, ha nem magyar a partner. Ebben az esetben a két karakteres ISO országkódot kell megadni. Típus mezőben csak akkor kell értéket adni, ha a partner adóalany (ekkor 1-est kell adni).
Számlakeresés / kiegyenlítés:
A számlakereséshez belekerült a bolt szűrési lehetőség, valamint változott a számlák kiegyenlítésének a módja. Továbbra is lehet kiegyenlíteni számlát a megszokott módon. Újdonságként belekerült a kiegyenlítés átvételi elismervénnyel lehetőség. Itt meg kell adni, mekkora összeget fizet az ügyfél, illetve megadható, hogy személy szerint ki fizeti be. Amennyiben többet fizet be, mint amennyi a számla fennmaradó tartozása, abban az esetben a különbőzet vevői túlfizetésre kerül. Amennyiben kevesebb az összeg, mint a számla végösszege, akkor rész kiegyenlítés kerül a számlára. A kiállít gombra kattintva számla kiegyenlítés végbe megy és megjelenik az átvételi elismervény.
Átvételi elismervények:
Új modul került a rendszerbe az átvételi elismervények kezelésére. A listában megjelennek a meglévő elismervények. Innen nyomtathatóak. A jobb oldalon lehetőség van új elismervény kiállítására. Az ügyfél választása után megjelennek a nyitott számlái. Itt lehetőség van több számlát egyszerre kiegyenlíteni egyetlen átvételi elismervénnyel.
Díjbekérő keresés:
Alapértelmezetten azokat a díjbekérőket jeleníti csak meg amik nincsenek kiszámlázva.
Kintlévőség lista:
A lista bővül a fizetési felszólítás lehetőséggel. Melyre kattintva az ügyfél összes kiegyenlítetlen számlájára lehet egyszerre fizetési felszólítást küldeni. A rendszer felajánlja az ügyfél e-mail címét ami felülbírálható.
Számlaküldési napló:
A lista bővült a címzett e-mail cím mezővel. A számla újraküldésénél lehetőség van az e-mail cím módosítására. Fizetési felszólítás küldése esetén lehetőség van meghatározni, hogy csak arra az egy számlára vagy minden kiegyenlítetlen számlára szeretnénk fizetési felszólítást küldeni. Az e-mail cím itt is felülbírálható.
Díjbekérő küldési napló:
Hasonlóan a számla küldési naplóhoz itt is módosítható újraküldéskor az e-mail cím.
Boltok kezelése:
A rendszerben lehetőség van korlátlan számú bolt kezelésére. A kiállított számlákat bolthoz lehet rendelni, így nyomon követhető melyik számla melyik boltból lett kiállítva.
Statisztika modulok új fő menüpont alá kerültek.
NAV adatszolgáltatás
A beállítások részbe belekerül a NAV adatszolgáltatás blokk. Itt megadhatóak az adatszolgáltatáshoz szükséges azonosító adatok (felhasználónév, jelszó, aláíró kulcs, cserekulcs). Jelenleg a teszt rendszerrel kommunikál a program. A tesztek még folynak, ezért várhatóan ez a funkció május közepétől lesz elérhető. Ha valaki szeretne, beregisztrálhat a teszt rendszerbe és küldhet be számla adatokat. Amint a NAV elérhetővé teszi az éles rendszerbe való regisztrálási lehetőséget, akkor központilag törlünk minden korábbi felvitt teszt adatot, és beállított felhasználónevet, jelszót.
Itt beállítható, hogy a számlák közül, mely számlákat és milyen adattartalommal szeretnénk jelenteni a NAV felé. Alapértelmezett csak a jogszabályban előírt számlák körének (belföldi adóalanyok közötti minimum 100.000 Ft-ot elérő ÁFA tartalmú számlák) a beküldése minimálisan a jogszabályban előírt adattartalommal. Ez szabadon kiterjeszthető minden számlára és bővített adattartalomra (pl.: ügyfél bankszámlaszáma, vtsz / szj számok, kiegészítő információk amik megjelennek a számlán stb).
Felhasználó útmutató:
kibővül a felhasználói útmutató az új funkciókkal, valamint a programban mindig a jobb felső sarokban megjelenik egy kis segédlet jel. A jelre kattintva elérhető a leírás oda tartozó része.